Sunday, July 11, 2010

Karya Terjemahan

Yer adik-adik... mari kita perkayakan lagi vocab dengan karya terjemahan minggu ini

Bayi (oleh Justin Bieber menampilkan Ludacris)

Ohh wooaah (3x)

You know you love me, I know you care
Kau tahu kau cintakan aku, aku tahu kau peduli,

Just shout whenever, And I'll be there

Hanya pekik jer bila-bila, dan aku akan ada kat sana,
You want my love, You want my heart

Kau nak cintaku, Kau nak hatiku,
And we will never ever ever be apart
Dan kita takkan takkan berpisah sampai bila-bila

Are we an item? Girl quit playing

Adakah kita barangan? Budak pompuan berhentilah bermain
We're just friends, What are you saying
Kita kawan jer, apa kau cakap ni?
Said there's another, Look right in my eyes


Cakap ada yang lain, tengok betul-betul kat mata aku
My first love broke my heart for the first time,
Cinta pertamaku mematahkan hatiku buat pertama kali

And I was like
Dan aku macam

Chorus:

Baby, baby, baby ohhh
Bayi, bayi, bayi ohhh
Like baby, baby, baby noo
Macam bayi, bayi, bayi taakkkk

Like baby, baby, baby ohh
Macam bayi, bayi, bayi ohhh

I thought you'd always be mine mine
Ingatkan kau akan selalu jadi aku punyer
Baby, baby, baby ohhh
Bayi, bayi, bayi ohhh
Like baby, baby, baby noo
Macam bayi, bayi, bayi taakkkk

Like baby, baby, baby ohh
Macam bayi, bayi, bayi ohhh

I thought you'd always be mine mine
Ingatkan kau akan selalu jadi aku punyer

Oh oh for you, I would have done whatever
Oh oh untuk kau, aku akan buat apa jer
And I just can't believe, we ain't together
Dan aku mcm tak caya kita tak bersama

And I wanna play it cool, But I'm losin' you
Dan aku nak main sejuk, tapi aku kehilangan kau

I'll buy you anything, I'll buy you any ring
Aku belikan kau apa-apa jer, aku belikan kau mana-mana cincin

And I'm in pieces, Baby fix me

Dan aku dalam kepingan, bayi betulkan aku
And just shake me til' you wake me from this bad dream
Dan goyangkan sampai kau kejutkan aku dr mimpi ngeri ni


I'm going down, down, down, dooown

Aku ke bawah, bawah, bawah, bawahhh
And I just cant believe my first love won't be around
Dan aku tak caya cinta pertama aku dah takder

Ulang Chorus 1x

Luda
When I was 13, I had my first love,
Masa aku 13, aku mendapat cinta pertamaku
There was nobody that compared to my baby,
Takder sapa nak dibandingkan dengan bayiku
And nobody came between us or could ever come above
Dan takder sapa datang antara kita atau datang atas
She had me goin' crazy,
Dia buat aku jadi gila
Oh I was starstruck,
Oh aku dipanah bintang
She woke me up daily,
Dia bangunkan aku tiap hari
Don't need no Starbucks.
Tak perlu Starbucks
She made my heart pound,
Dia buat hati aku berdebar
And skip a beat when I see her in the street and,
Dan langkau sedenyut bila aku tengok dia kat jalan dan
At school on the playground,
Kat skolah kat taman permainan
But I really wanna see her on the weekend,
Tai aku nak sangat jumpa dia masa ujung minggu
She know she got me gazin',
Dia tahu dia buat aku tenung dia
Cuz she was so amazin',
Sebab dia sangat hebat
And now my heart is breakin',
Dan skarang hati aku pecah
But I just keep on sayin'...
Tapi aku terus cakap....

Ulang Chorus

Untuk adik2... bahasa yg digunakan dalam karya ni jgn korang pakai dalam karangan UPSR. Menangis che'gu nnt....
Apa2 pon... dedicate lagu nih kepada kengkawan....

1 comment:

Captain Zach said...

hahaha, sampah! ini dah terjemahan peringkat tinggi.. level SPM..

last masa i gi ikea, ada contengan atas sinki in one of the showroom - i love justin bieber / aku cinta jusni bibir (nama melayu)..rosak btol budak2 skang..