Saturday, August 23, 2008

What do you smell like?

Just the other day I told my colleague that I have 7 different perfumes at home. He thought I was joking…. Huh? Adakah gila jika mempunyai 7 perfumes? Nope, I beg to differ…. I like to smell different for different occasions. Mari kita lihat what kind of perfume yg ada atas rak baju I….

 

  1. Perry Ellis Reserve Cologne for Men aka my main perfume. This is the one that I spray before going to work. People at work will recognize me by this smell. Cemaner nak describe the smell? Cuba tanya my colleagues. Kalau ikut website: This masculine scent possesses a blend of fresh and aromatic, florals and herbs with warm low notes of amber, musk and wood. It is recommended for evening wearahh… evening wear kemenda… ikut suka la kita nak pakai masa bila.        




  1. Polo Blue by Ralph Lauren. Bought it a couple of years back, tapi sampai skang tak abis2. Smells fresh… perfume ni I cuma gayakan kalau nak gi makan or tapau kat KFC kijal… mungkin staff KFC dah kenal bau ni. Hehe…    



  1. Truth Cologne by Calvin Klein for Men. Saiz kecik jer. A friend at work sold it to me. Initially it was meant untuk disimpan kat locker ofis. In case sebelum meeting petang, badan berbau hangit pas wat keja lam plant, leh la tonyoh2 skit. Anyway, it ended up tersadai di atas rak baju. Dipakai untuk ke pasar malam kerteh.

 



  1. Starwalker by Mont Blanc. Kalau ikut description: This      spectacular scent includes a mixture of bergamot, tangerine, bamboo, ginger, sandalwood, white musk, amber, and nutmeg. Ntahla… kalau ikut hidung I, ianya berbau sweet. Terpengaruh ngan Ming Chai la nih… later I found out dia pon terpengaruh ngan org lain jugak… hish… Perfume yg sesuai digayakan for outing to Kuantan or Kemaman. 

 



  1. Lacoste Essential Cologne. Citrus, fruity scent… one of my fave currently. Pakai masa nak jalan2 di KL. Atau masa nak gi training. I was influenced by GQ magazine. They gave free sample… melekat pulak.



  1. Cool Water by Davidoff. Uhuh… Zach claimed that Ashraf Sinclair also used Cool Water. Tak tau la btol ke tak. (Ashraf Sinclair… if somehow you read this can you confirm kan u pakai CW?). Yang pasti, it is currently being endorsed by Josh Holloway from Lost. Heh… I may look nothing like Ashraf or Josh, the least I can do is to smell like them… yes! Currently digunakan untuk jalan2 ke KL (switched alternately with Essential).
 

  1. The Body Shop (Zestini, Aztique & Velique). Tiga serangkai beli sekali kat OU last year. Saja beli… they were actually meant for my sister.. tapi terpakai sendiri pulak. Bau feminine la sket… ahh… like who cares? Dipakai untuk dinner kat warung tomyam atau nasi ayam hainan kerteh. Tak pon untuk membeli belah di pasaraya L-Mart kerteh. Hahaha… lagipon this is the cheapest of all the perfumes I have… bleh la abiskan sesuka ati. (No pic available)
  1. Paris Hilton Cologne for Men. Bak kata Paris…. That’s hot! Kat description kotak perfume dia tulis, this is the smell that Paris Hilton wants on his man. Haha… Sorry honey! Ever since you came out with that sex vid, I don’t care how hot do you think I am, I’m not gonna date a slut! Anyway… your perfume smells nice. Tak tau nak pakai masa bila… baru jer beli.                                                                  


So there goes the list… huh? There are 8 instead of 7? Hahah…. Tuh sebab I baru beli Paris Hilton. I’ve burst my budget for perfume this year… so the next one will have to wait next year. Ada sapa2 nak present perfume tak untuk besday? Let me know yeah!

 

Background music: Honey! Honey! from Mamma Mia! The Movie Soundtrack

 

 

8 comments:

Captain Zach said...

mak dato'! perlu ker bebotol2 sampai 7?? hish..adakah u mengalami masalah BO? hahahha..been using CW since uni years with no intention of changing it, yet..others are way to strong la, fenin2..lacoste tuh mcm menarik..hohoho..bau skek~

jgn lupa try Aqua Giordano..mesz rekemen..

mamma mia!?? hish, cek sket..wah, rasa mcm nak modify jeans wat bellbottom plak..

Anonymous said...

aah...sbb bdan die hangit la berbotol2 kne pki minyak wangi. haha...gilo hapo!. hish...

btw, yg 1st tuh aku penah pow kot skali. haha! opss...maafin ya.

Anonymous said...

hmmm..
i do have CW by davidoff as well...
eh.. nih perfume kroni ke ape??
ahakz

faizalhelmi said...

tapi kak mosz pon ada.... hahah.. mmg perfume kroni lah..

Captain Zach said...

ceh, sapa la yg dok kutuk2 i pakai CW, skali tgk2 mosz then u pun bli..cis..

Anonymous said...

wah.. x sangka 4 of us pakai CW.. hu hu.. what a coincidence..
pasnih nak beli yg mane plak? x de sale ke perfume nih?

JiLLTok said...

Mana aku punye hadiah birthday?? Perut dah nak meletup ni...

noni said...

banyknyer perfume..!!

x try POLO botol hijau, ker? lebih maskulin dari POLO Blue, rasernyer... ;p